Claudias nya liv - del 1

Kommentera

Där stod mitt hus, helt tomt och öde. I trädgården fanns en stor ”Till Salu” skylt. En familj skulle komma och titta på huset imorgon, men då skulle vi redan vara i vårt nya hus. Jag skulle aldrig få se huset igen. Det var inte vårt längre. Vi skulle flytta långt härifrån, till ett litet ställe i Skåne där det inte alls var som här i Växjö. Jag torkade snabbt bort en tår som trillade nerför min kind. Varför behövde vi flytta? Jo, för att pappa skulle börja på ett nytt jobb flera mil härifrån. Mamma, pappa och min treåriga lillebror Ville såg framemot att flytta. Det gjorde inte jag. Jag var tvungen att lämna mina bästa vänner Elin och Carro som är tvillingar. Jag saknade dem redan. Vi hade lovat att ringa och maila, men det vet jag hur det slutar. Min gamla kompis Emma flyttade för tre år sen, vi höll kontakt i två månader sen slutade vi maila varandra. Min pojkvän Lucas saknar jag jättemycket. Vi har varit ett par i ett år nu och jag gillar honom väldigt mycket, men vi bestämde att långdistans förhållanden inte funkar.