Claudias nya liv del 5

Kommentera

När jag gick in i klassrummet såg jag två tjejer som jag inte sett förut och undrade om de var nya. Sen kom Karin och alla blev tysta. Vi räknade matte. På rasten satte jag mig på bänken. Då kom de två tjejerna fram till mig. –Hej! Du måste vara den nya tjejen, sa den ena tjejen. –Jag heter Alexandra. Du kan kalla mig Alex, sa den andra. –Hej, mumlade jag. –Och jag heter Sandra.Vad heter du? frågade den första tjejen. –Jag heter Claudia, sa jag. Då sa Alex: Vad fint namn!! –Varför var inte ni i skolan förra veckan? undrade jag. –Jo, det var för att vi var i Spanien i en vecka. Våra familjer åker alltid dit tillsammans i oktober. – va kul!! sa jag.-Ja, eller hur, sa Sandra. Det ringde in. Medan vi gick in undrade Sandra och Alex om jag ville sitta med dem på lunchen. Det ville jag såklart.

På lunchen satt vi och pratade, flamsade och skrattade. Vi hade jätte kul. Resten av dagen gick jätte snabbt. Mamma kom och hämtade mig. När vi satt i bilen sa mamma: Så var det ju detta med hunden också. Det hade jag helt glömt bort, att jagskulle få en hund. Mamma sa att vi skulle åka till en som födde upp hundar, för där fanns det många hundar att välja på.