Claudias nya liv - del 5

Kommentera
När vi kom hem såg jag att de flesta kartongerna var uppackade. Jag hjälpte till med att packa upp resten. På kvällen kom pappa hem. Vi åt kvällsmat. Då undrade pappa om jag hade fått några kompisar ännu. Jag svarade ”Jaaa.. absolut, flera stycken, nästan alla tjejer i klassen”.
-Jaha, det var ju trevligt, svarade pappa. Jag tror inte han fattade att jag var ironisk. Man kan ju inte få en massa kompisar på första dagen. Ibland fattar pappa inget.
Jag gick upp till mitt rum och ringde igen till Elin och Carro. Denna gången var det Carro som svarade.
-Hej Claudia. Hur gick det på första skoldagen? undrade Carro.
-Inte så bra, jag satt själv hela rasten och lunchen. Det var bara läraren som sa något till mig.
-Det går säkert bättre imorgon, sa Carro. Elin, kommer du, vi har Claudia på luren.
-Okej, jag kommer, hörde jag Elin ropa.
-Nu är jag här, sa Elin andfått.
-Hej Elin, sa jag.
-Hur gick det? undrade hon. Jag berättade det jag hade berättat för Carro.
-Försökte du prata med någon då? frågade Elin.
-Eh, nja...
-Trodde väl det! utbrast Carro.
Jag fortsatte prata med Elin och Carro i flera timmar.