Claudias nya liv del 2

Kommentera

Två timmar senare hojtade mamma: Där är huset!! Jag tittade på det. Det var ganska fint med en stor trädgård utanför. Ville rusade in i huset, jag följde tveksamt efter. Huset var riktigt fint där inne också. Mitt rum var jätte fint, det gjorde mig lite gladare. Nu stog det flyttkartonger överallt. Jag hade packat upp nästan alla mina saker. Imorgon ska jag börja på min nya skola, jag känner mig jätte nervös.

- Claudia, gumman nu måste du vakna, sa mamma. - Neej jag orkar inte, sa jag. – Men det är skola idag. -Okej, jag stiger upp då. Jag gjorde iordning mig och gick ner för att äta frukost. Där satt redan hela familjen. – ska det inte bli kul att börja på den nya skolan idag? Frågade pappa. – Nej, svarade jag och suckade.- Jag kör dig till skolan idag,sa mamma.