Claudias nya liv del 2

Kommentera

-Claudia, vi leka brum brum bil, sa Ville och väckte mig ur mina tankar.

– Nej, inte nu Ville, svarade jag.

-Jo, snälla lilla söta Claudia!

Okej då, svarade jag med en suck.

 

Där är huset! Hojtade mamma två timmar senare. Jag tittade upp huset var stort och fint med en stor trädgård. Det var tur för en hund behövde en stor trädgård att leka i. Jag blev gladare när jag tänkte på löftet om en hund. Ville rusade in i huset, jag följde tveksamt efter. Framför mig fanns en stor hall. Till vänster fanns dörren till köket och till höger fanns en öppning till vardagsrummet. I hallen fanns också trappan. Jag gick uppför den.

 

När jag kom in i mitt rum blev jag chockad. Det var jättestort med ett stort fönster mot framsidan av huset som. Det stora fönstret gjorde rummet väldigt ljust. Där fanns också en ny säng, brevid på väggen hängde en spegel. I andra änden av rummet fanns en garderob. Nu stog det flyttkartonger överallt. Jag hade packat upp nästan alla mina saker. Imorgon skulle jag börja på min nya skola, jag kände mig väldigt nervös.